Wij weten (bijna) allemaal dat LinkedIn niet meer dat platform is om alleen maar het cv online te plaatsen én te onderhouden.
Dat is en blijft natuurlijk wel de basis, maar de mogelijkheden zijn door de jaren heen sterk uitgebreid.
De basis van LinkedIn
De eigen profiel pagina is de spil waar het om draait natuurlijk, maar of je nu in dienst bent bij een bedrijf, een eigen bedrijf hebt of werkzaam bent als freelancer, een bedrijfspagina is een sterk middel om jouw zichtbaarheid en professionaliteit te vergroten op LinkedIn.
De tips van LinkedIn
LinkedIn onderkent dit ook, en heeft zelf tips gegeven om: het bereik te vergroten, beter vindbaar te worden en de volgers aantallen te vergroten.
- Zorg dat de basis van de bedrijfspagina compleet is! Vul elk veld in, omschrijf goed wat het bedrijf doet en wie geholpen is bij deze diensten. Voeg keywords toe, aangezien deze pagina ook door Google wordt geïndexeerd en zo ook buiten LinkedIn kan meewegen in de vindbaarheid.
- De content die je plaatst ‘moet’ écht waarde hebben, en jouw doelgroep aanspreken. Laat zien dat het bedrijf vanuit kennis, kwaliteit en kunde werkt. Zo val je op en zal jouw bedrijf blijven hangen. Iets dat 88% van LinkedIn gebruikers erkennen, na het lezen van goede berichten.
- Ga (pro-)actief te werk met de bedrijfspagina. Veel LinkedIn gebruikers struinen de tijdslijn af met hun persoonlijke profiel, je kunt daarnaast ook vanuit de bedrijfs profiel pagina aan de slag. Dit stimuleert zichtbaarheid en bouwt aan de reputatie van het bedrijf. Extra tip van LinkedIn is om d.m.v. community hashtags te werken. Zo creëer je ook aandacht buiten je alreeds bestaande netwerk online.
- Data. Bestudeer en onderzoek wat er allemaal gebeurt op de pagina. Je kunt alle interessante statistieken terugvinden op de bedrijfspagina. Zo zie je welke berichten goed ‘scoren’, hoe mensen je vinden, wie jouw volgers zijn etc. Hier kun je van leren en jouw strategie verder op afstemmen.
- En misschien wel het belangrijkste, en vaak toch achtergesteld… activeer jouw collega’s, medewerkers, partners en eigenlijk iedereen in jouw online netwerk. Vraag iedereen zich te linken aan de bedrijfspagina, deel berichten van medewerkers via de bedrijfspagina (en andersom) en plan in hoe je bepaalde campagnes of berichten met elkaar gaat versterken.
Dit vergt vooral structuur en iemand (of een team) die hiervoor verantwoordelijk wordt, want succes bereik je vooral door: doen en doorzetten!
Donia Media kan op verschillende manieren adviseren, helpen of een andere rol aannemen die toepasbaar is op jouw situatie, kijk op: www.doniamedia.nl/wat-kunnen-wij/