Wij krijgen vaak de vraag: “hoe vaak moeten we posten om zo optimaal mogelijk zichtbaar te zijn op onze social media kanalen?”

En eerlijk gezegd (als met alles eigenlijk) is daar geen éénduidig antwoord op, dat voor iedereen geldt! Wij vinden dat iedere opdrachtgever uniek is, en zo behandelen wij hen ook.
Échter… 😉 kan er natuurlijk op basis van harde data wel van alles gemeten worden. Coosto deed een onderzoek op de grootste socials, en keek hoe lang één bericht erover deed om tot het uiteindelijke bereik te komen. Tijdens deze groei curve namen zij 10% groei als ondergrens, daarna zou je in theorie dus een nieuwe post ‘moeten’ plaatsen.

Interessante conclusies per kanaal:

– Instagram, post om de drie dagen
– Facebook, post om de twee dagen
– LinkedIn, post om de drie dagen
– Twitter, post iedere dag

Grafiek-Facebook Grafiek-Instagram Grafiek-LinkedIn Grafiek-Twitter

 

 

 

 

 

Wij weten uit ervaring dat dit veel vraagt van organisaties. Want n.a.v. deze conclusies begint het eigenlijk pas.
Hoe ga je dit als bedrijf integreren in jouw (online) strategie? Wie gaat het doen? Wie houdt het overzicht en stuurt bij indien nodig?

Wij hielpen al vele ondernemingen met de opstart van hun socials, ondersteun hen op afstand of ontzorgen hen geheel.
Nieuwsgierig hoe wij werken of wie onze opdrachtgevers zijn?

Het hele artikel van Coosto lezen? https://bit.ly/3g1t3At

(*Grafieken zijn uit het artikel van Coosto overgenomen)