Het uitbesteden van social media is een wens van veel ondernemers, organisaties en bedrijven. Voornamelijk omdat het specialistisch werk is en veel tijd kost, vaak hebben de medewerkers van een onderneming hier niet de kennis en/of tijd voor.
Donia Media heeft deze kennis wel in huis, onze ervaring in het onderhouden, creeëren en inplannen van content, monitoren en reageren online loopt al terug naar 2008 toen wij starten met onze eerste opdrachtgevers.
Een misvatting is soms dat het ‘lastig’ werken is met een externe partij of dat het erg duur zou zijn, wat ons betreft is niks minder waar. Wij zijn erg flexibel en kunnen op allerlei manier (samen)werken waarbij wij goed kijken wat jij nodig hebt, soms een partner om samen te werken en soms een ‘strenge’ manager die je aan de afspraak houdt! Wat kosten betreft kunnen we alleen maar zeggen, dat is tot nu toe bij geen enkele opdracht een probleem geweest.
Hoe gaat het beheren in zijn werk?
We starten, zoals we met alle opdrachten beginnen, met luisteren. Aan de hand van gerichte vragen kunnen we samen met jou jouw doelstellingen, doelgroep(en), behoeften, restricties, budget, input etc. bepalen. Hieruit volgt een social media plan en na dit samen door te nemen en te accorderen, kunnen wij aan de slag.
Vervolgens hebben we op vaste tijden (en wanneer nodig direct) besprekingen, rapportages en evaluaties. Deze kunnen elke maand zijn, om de maand of per kwartaal maar we houden wel graag contact met onze opdrachtgevers. Wij werken tenslotte voor hen. Feedback is heel belangrijk voor ons, positieve maar ook kritische opmerkingen houden ons scherp en zorgen ervoor dat we zo optimaal mogelijk werken.
Naast het beheren van social media kanalen voor langere termijn, kun je bij ons ook tijdelijk je social media kanalen of een online campagne uitbesteden. Zoals gezegd wij zijn erg flexibel.